Daca observati scurgeri de ulei la imbinarea capacului de la supape/culbutori cu chiulasa sau daca ati demontat acel capac, trebuie inlocuita obligatoriu ganitura. In aceasta situatie, recomand sa efectuati si reglajul culbutorilor, mai multe detalii aici: Cum se regleaza culbutorii.
-torx 30 pentru bobina de aprindere
-torx 50 (sau tubulara de 10mm DOAR daca capacul este de la Logan) pentru capacul culbutorilor
-garnitura noua, se gaseste la orice magazin de piese auto, costa intre 20-40 lei
-cheie de roti si cric
-CHEIE DINAMOMETRICA (recomand)
-bujii: 25 NM
-bobina: 30 NM
-roti: 105 NM
3) Se scoate capacul filtrului, filtrul si tubul care dirijeaza aerul in motor (un capat se ridica din carcasa, iar celalalt se roteste stanga/dreapta si iese.
4) Se scot cele 2 suruburi din fata ale carcasei filtrului, iar apoi cele 2 din spate. Se poate utiliza o articulatie cardanica sau o cheie fixa/inelara pentru mai multa accesibilitate
5) Furtunul care intra in carcasa filtrului este de la epuratorul de ulei, se poate scoate prin doua metode: se impinge capul de plastic din carcasa (nu recomand, mai ales daca este vechi acel plastic fiindca se poate sparge ; sau trageti furtunul care intra in acel cap de plastic (rotiti stanga/dreapta in timp ce trageti, este putin greu de scos din cauza pozitiei incomode, dar va iesi)
6) Scoateti carcasa filtrului, TINAND cu mana de corpul clapeta, acesta nu este fixat cu nimic pe galeria de admisie si o sa iasa. Daca iese nu este absolut nicio problema, sa-l puneti la loc calumea, ca sa nu traga aer fals.
7) Scoateti fisele de pe bujii, tragand usor de ele. Puteti nota pe fise cilindrul corespondent, dar nu este neaparat necesar, ele fiind oricum marcate din fabrica. De asemenea, scoateti si mufa de pe bobina. Are un clips care trebuie usor tras in lateral
8) Scoateti cele 3 suruburi torx care fixeaza bobina. Sa puneti bobina cu grija, ferita de apa
9) "Manunchiul" de fire din tubul din stanga capacului culbutor trebuie ridicat putin. Langa pompa de servo si langa rampa de injectie sunt 2 clipsuri care il tin strans si tensionat pe capacul culbutor. Acestea se pot slabi cu o surubelnita. Astfel veti putea scoate mai usor capacul culbutorilor.
10) Scoateti cele 8 suruburi ale capacului culbutor. Daca acesta este "lipit", folositi un mic ciocan de cauciuc ca sa il "dezlipiti" de chiulasa.
11) Recomand sa astupati corpul clapeta cu o carpa. Aruncati cateva priviri pe la uzura arborelui cu came, a culbutorilor, a rolelor de pe culbutori si la cureau de distributie, vizibila in partea stanga.
Scule necesare:
-surubelnita + pentru capacul filtrului de aer
-tubulara E sau 10 mm pentru carcasa filtrului de aer-torx 30 pentru bobina de aprindere
-torx 50 (sau tubulara de 10mm DOAR daca capacul este de la Logan) pentru capacul culbutorilor
-garnitura noua, se gaseste la orice magazin de piese auto, costa intre 20-40 lei
-cheie de roti si cric
-CHEIE DINAMOMETRICA (recomand)
Cupluri strangere:
-capac culbutori: 10 NM-bujii: 25 NM
-bobina: 30 NM
-roti: 105 NM
1) Se lasa motorul sa se raceasca cam o ora - doua, cu capota deschisa
2) Se scot suruburile (5) de la capacul filtrului de aer, iar apoi cele 4 cleme din spate3) Se scoate capacul filtrului, filtrul si tubul care dirijeaza aerul in motor (un capat se ridica din carcasa, iar celalalt se roteste stanga/dreapta si iese.
4) Se scot cele 2 suruburi din fata ale carcasei filtrului, iar apoi cele 2 din spate. Se poate utiliza o articulatie cardanica sau o cheie fixa/inelara pentru mai multa accesibilitate
5) Furtunul care intra in carcasa filtrului este de la epuratorul de ulei, se poate scoate prin doua metode: se impinge capul de plastic din carcasa (nu recomand, mai ales daca este vechi acel plastic fiindca se poate sparge ; sau trageti furtunul care intra in acel cap de plastic (rotiti stanga/dreapta in timp ce trageti, este putin greu de scos din cauza pozitiei incomode, dar va iesi)
6) Scoateti carcasa filtrului, TINAND cu mana de corpul clapeta, acesta nu este fixat cu nimic pe galeria de admisie si o sa iasa. Daca iese nu este absolut nicio problema, sa-l puneti la loc calumea, ca sa nu traga aer fals.
7) Scoateti fisele de pe bujii, tragand usor de ele. Puteti nota pe fise cilindrul corespondent, dar nu este neaparat necesar, ele fiind oricum marcate din fabrica. De asemenea, scoateti si mufa de pe bobina. Are un clips care trebuie usor tras in lateral
8) Scoateti cele 3 suruburi torx care fixeaza bobina. Sa puneti bobina cu grija, ferita de apa
9) "Manunchiul" de fire din tubul din stanga capacului culbutor trebuie ridicat putin. Langa pompa de servo si langa rampa de injectie sunt 2 clipsuri care il tin strans si tensionat pe capacul culbutor. Acestea se pot slabi cu o surubelnita. Astfel veti putea scoate mai usor capacul culbutorilor.
10) Scoateti cele 8 suruburi ale capacului culbutor. Daca acesta este "lipit", folositi un mic ciocan de cauciuc ca sa il "dezlipiti" de chiulasa.
11) Recomand sa astupati corpul clapeta cu o carpa. Aruncati cateva priviri pe la uzura arborelui cu came, a culbutorilor, a rolelor de pe culbutori si la cureau de distributie, vizibila in partea stanga.
12) Acum trebuie sa curatam masticul vechi de pe chiulasa si de pe capacul culbutorilor. Folositi o racleta de plastic (merge si cea pe care o folosim iarna), un burete de vase si putin spray de frane. "Trageti" de ele spre exterior, ca sa nu intre masticul curatat in motor. Daca doriti, puteti folosi mastic siliconic nou, rezistent la temperaturi mari si la ulei. Doar ungeti chiulasa, nu aplicati cordon, fiindca va intra in motor. Puneti garnitura metalica noua, merge doar intr-o pozitie, fiindca trebuie sa se alinieze gaurile suruburilor. Ungeti putin si garnitura noua, si apoi puteti pune capacul culbutorilor. Suruburile se strang NEAPARAT LA CUPLU, in ordinea din imagine. De aici, totul se monteaza in ordinea inversa demontarii.

cum naiba se numesc suruburile care tin capacul de la culbutori ? ca tot ce gasesc sunt suruburi pentru chiuloasa?
ReplyDelete