Cum se schimba arcurile (puntea spate)

Arcurile se schimba atunci cand unul (sau amandoua) este rupt sau dorim sa instalam arcuri sport. In cazul meu, arcul din partea stanga era rupt. Este foarte important sa verificam arcurile fiindca acestea sustin masa masinii, iar o rupere violenta in timpul mersului poate fi fatala. Arcurile se schimba neaparat in pereche, iar in unele cazuri, dupa codul de culoare (sau identificare dupa VIN).


1) Daca puntea este construita dintr-o singura bucata, se va ridica tot spatele masinii pentru a o detensiona complet.
2) In cele mai multe cazuri, trebuie desfiletat surubul care fixeaza amortizorul, pentru a putea cobori si mai mult puntea. Recomand folosirea unui spray degripant si a unei bare de forta (breaker bar) pentru a slabi surubul. In continuare, se comprima putin puntea in zona amortizorului.
3) Se desfileteaza complet surubul amortizorului si se coboara usor cricul. Nu stati in aria arcului, in cele mai extreme cazuri, acesta poate sari.
4) Cu o mana apasati puntea in jos, iar cu cealalta trageti arcul din suport.
5) Daca garniturile cauciucate ale arcurilor sunt foarte uzate, ar trebui schimbate. Daca sunt in stare buna, trebuie curatate de mizerie.
6) Folosind o perie de sarma si un spray de frane, puteti curata suportii arcurilor
7) Cu o mana apasati puntea in jos, iar cu cealalta puneti arcul nou pe pozitie. Nu uitati de garnituri.
8) Se comprima puntea.
9) Se aplica putina pasta albastra blocatoare pe surubul amortizorului si apoi se strange la cuplu. In cazul meu (Renault/Dacia): 105NM
10) Se detensioneaza puntea, iar fara a cobori spatele masinii, se repeta pasii anteriori la celalalt arc.

Arcuri folosite: Magnum Technology

Comments